Diferents fases de la contrucció del treball:
1. Elecció del tema:
Ens va resultar interessant poder conèixer una mica més la situació que viu l'educació durant aquests últims anys al nostre territori. I degut a la complexitat del tema vam decidir enfocar el nostre treball a la llei LOMCE, darrera llei d'educació, i les seves aplicacions en educació primària.
2. Documentació:
Primerament vam creure convenient conèixer la realitat del món de l'educació, i vam contextualitzar la situació espanyola per mitjà d'un eix cronològic.
Em utilitzar recursos com: entrevistes realitzades pels mitjans de comunicació sobre el tema, resenyes literàries, web oficials d'Associacions de mares i pares d'estudiants...
3. Preparació d’entrevistes:
Per una part vam realitzar una enquesta oberta a tothom, que constava d'unes 10 preguntes. Entre aquestes qüestions es preguntava per temes que la llei LOMCE aprovava. Finalment a l’enquesta van participar quasi 150 persones.
A part, vam realitzar una entrevista a una professora d'educació primària i a estudiants de magisteri de la UB i la UAB. Així doncs voliem veure el punt de vista d’una persona que ja porta anys en aquest món i gent que s’hi acaba d’introduïr i encara li queda molt per endavant.
4. Elecció de links:
Per triar els links hem seguit aquest criteris:
- Que les publicacions siguessin de fonts d’informació contrastades i de qualitat.
- Varietat.
- Links que mostrin l’actualitat i casos reals.
5. Xarxes socials
Vam decidir crear una pàgina de Facebook per a compartir el nostre blog, però sobretot ens va facilitar molt la feina a l’hora de compartir l’enquesta, perquè podia arribar a molta més gent.
6. Dificultats trobades:
- Contactes al que realitzar les entrevistes.
- Crear les entrades al blog de caràcter més multimèdia (video, audio, etc).
- Organització en determinats moments.
Míriam Ibáñez, Mireia Bosch, Júlia González i Mar Coll.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada