diumenge, 20 de desembre del 2015

Procés de producció


Diferents fases de la contrucció del treball:

1. Elecció del tema:

Ens va resultar interessant poder conèixer una mica més la situació que viu l'educació durant aquests últims anys al nostre territori. I degut a la complexitat del tema vam decidir enfocar el nostre treball a la llei LOMCE, darrera llei d'educació, i les seves aplicacions en educació primària.

2. Documentació:

Primerament vam creure convenient conèixer la realitat del món de l'educació, i vam contextualitzar la situació espanyola per mitjà d'un eix cronològic.

Em utilitzar recursos com: entrevistes realitzades pels mitjans de comunicació sobre el tema, resenyes  literàries, web oficials d'Associacions de mares i pares d'estudiants...



3. Preparació d’entrevistes:

Per una part vam realitzar una enquesta oberta a tothom, que constava d'unes 10 preguntes. Entre aquestes qüestions es preguntava per temes que la llei LOMCE aprovava. Finalment a l’enquesta van participar quasi 150 persones.



A part, vam realitzar una entrevista a una professora d'educació primària i a estudiants de magisteri de la UB i la UAB. Així doncs voliem veure el punt de vista d’una persona que ja porta anys en aquest món i gent que s’hi acaba d’introduïr i encara li queda molt per endavant.


4. Elecció de links:

Per triar els links hem seguit aquest criteris: 

  • Que les publicacions siguessin de fonts d’informació contrastades i de qualitat.
  • Varietat.
  • Links que mostrin l’actualitat i casos reals.

5. Xarxes socials

Vam decidir crear una pàgina de Facebook per a compartir el nostre blog, però sobretot ens va facilitar molt la feina a l’hora de compartir l’enquesta, perquè podia arribar a molta més gent.


6. Dificultats trobades:

  • Contactes al que realitzar les entrevistes.
  • Crear les entrades al blog de caràcter més multimèdia (video, audio, etc).
  • Organització en determinats moments.


Míriam Ibáñez, Mireia Bosch, Júlia González i Mar Coll.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada